Autoseiklus Hajutus 2 tõi rajale kokku 110 tiimi, mis on taas uus osalejate rekord. Seekord oli rajal 14 tiimi rohkem kui esimesel võistlusel Lääne-Harjumaal aprilli alguses. Rada viis osalejad avastama Jüri, Aruküla, Kose, Kehra, Raasiku, Vaida ja Ravila põnevaid kohti.

Rajalt välja jäänud punkt Pikavere mõisa hoovis. Loodusrajad ootavad avastamist!

Seikluse ettevalmistus ja raja planeerimine oli seekord väga põnev, sest palju oli kohti, mida ma pole varem külastanud. Päeva lõpuks oli purgis rohkem kui 80 punkti ja nüüd tuli teha raske valik. Palju põnevaid punkte jäi rajalt välja, sest nad ei kannataks sellist osalejate massi välja. Valiku kriteeriumiks sai hea ligipääsetavus ja võimalikult vähene kohalike häirimine. Lõpuks võib tõdeda, et valik õnnestus, sest ühtegi kurja kõnet kohalikelt seekord minuni ei jõudnud.

Rajalt välja jäänud punkt – Infotahvel Arukülas Aruküla mõisa hoovis.

Nagu ka eelmisel etapil oli osalejatel punktide leidmisel abiks kaart ja seda täpsustasid äpis olevad koordinaadid. Iga punkti kohta oli küsimus ja kolm vastuse varianti.

Võistluskaart 40 punktiga tuli ise väljaprintida kas A3 või A4 formaadis!

Teise võistluspäeva hommikuks oli rajalt lahkunud üks punkt. Tegemist oli ühe postkastiga, mis oli maja seina ääres veel rada planeerides. Võistluse käigus lammutati maja ja punkt viidi minema. See punkt kellelgi arvesse ei läinud ja maksimaalne skoor rajalt oli 39 KP-d.

KP37 rajalt, mis läks peale maja lammutamist kaduma.

Kui nädala sees oli rajal suhteliselt rahulik, siis nädalavahetusel läks andmiseks. Tipphetkel oli rajal korraga 53 tiimi, kes kõik ilusti üksteisega distantsi hoidsid.

Autoseikluse rajal oli tipphetkel korraga 53 tiimi!

Sel korral olid suure tähelepanu all ka kiiruseületused ja iga rohkem kui 1o sekundit kestnud rikkumine sai ära fikseeritud. Kiiruseületus oli tulemuses väga määrav ja isegi üks rikkumine võis tiimi langetada rohkem kui 50 kohta tagapoole. 86 tiimi suutis raja läbida ilma fikseeritud rikkumisteta ja 24 tiimi ületas suuremal või vähemal määral kiirust. Õnneks oli enamusel tiimidel mõni üksik rikkumine, aga oli ka erandeid. Kaks tiimi ületasid kiirusi rohkem kui 160 korda ja see ei ole OK. Vestlesin tiimidega ja loodan, et veast saadi aru. Siin siis ühe võistkonna träkk, kus lilla märgib kiirust 100+ ja must märgib kiirust 110+. Põhjenduseks toodi, et ainult nii on võimalik tipptiimidele vastu saada.

Kihutamine ei ole OK ja saab kohe karistatud!

Aga kuidas sõidavad tipptiimid? Seekord oli parim tulemus võistkonnal Mulgid, kes läbis raja 2 tunni ja 9 minutiga. Nad tegid kodus väga põhjaliku eeltöö, kus otsisid välja Maaameti kaardilt kiirusepiirangute kohad ja põnevad huviväärsused. Kodus planeeriti rada, vaadati osa punkte Streetview-st ja alustati kaardi kõige kaugemast nurgast Kehras. Sinna sõites sõideti läbi rajale jäänud punktid ja vaadati üle objektid. Kui stardihetkel küsimused avanesid, siis sai juba enne punkti jõudmist vastuse välja uurida ja punktist lihtsalt läbi sõita.

Kuidas läks teistel tiimidel?

Seiklejate tulemused: https://nutilogi.ee/ao/457
Seiklejate träkid: https://nutilogi.ee/ev/457

Autoseiklus – Hajutus 2 tõi rajale 110 tiimi.

Loodan, et iga rajal käinud tiim leidis mõne uue koha, mida peale eriolukorra lõppu külastada. Aitäh kõigile ja uute kohtumisteni!